NIEPUBLICZNA PORADNIA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNO
„Instytut Wspierania Rozwoju Dziecka”
Oferujemy swoje usługi dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom w zakresie diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej. Pomożemy w pokonywaniu trudności w uczeniu się, rozwiązywaniu problemów emocjonalnych, wychowawczych, dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej.
„Jesteśmy po to, by rozumieć, wspierać i pomagać”
Posiadamy Wpis do ewidencji placówek edukacyjnych prowadzonych przez Urząd Miasta Bydgoszczy, oraz nadzór merytoryczny: Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty.
Koncepcja pracy Naszej Poradni uwzględnia:
- Aktualnie obowiązujące przepisy prawa oświatowego (Karta Nauczyciela, Ustawa o Systemie Oświaty, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i inne)
- Kierunki działania polityki oświatowej państwa.
- Zadania statutowe placówki.
- Oczekiwania i potrzeby środowiska lokalnego.
- Kwalifikacje zawodowe, umiejętności i doświadczenie pracowników merytorycznych.
- Bazę lokalową oraz wyposażenie placówki w pomoce diagnostyczne i terapeutyczne.
- Postanowienia zawarte w Konwencji Praw Dziecka z 1991 roku.
- Misję i wizję Niepublicznej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej „Instytutu Wspierania Rozwoju Dziecka” Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
Kierunki świadczonej pomocy w Poradni:
Obszar psychologiczno-pedagogiczny:
a) wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży;
b) diagnozowanie i opiniowanie:
- diagnoza trudności edukacyjnych (m.in. dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, dysortografia), emocjonalnych, wychowawczych oraz potencjalnych możliwości i uzdolnień rozwojowych,
- pełna diagnostyka dla potrzeb ubiegania się o opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
- diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera),
- diagnoza różnicowana w kierunku ADHD,
- diagnoza poziomu rozwoju intelektualnego,
- diagnoza rozwoju emocjonalnego małego dziecka (3-6 lat);
- diagnoza poziomu rozwoju funkcjonalnego;
- diagnoza poziomu agresji oraz reaktywności emocjonalnej;
- grupowa i indywidualna diagnoza predyspozycji zawodowych uczniów gimnazjum i szkół ponadpodstawowych,
- opinie w sprawie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
- opinie w sprawie wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełnienia obowiązku szkolnego, pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie, objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej, dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, o zwolnieniu ucznia zwadą słuchu lub z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego,
c) profilaktyka i poradnictwo;
d) promocja zdrowia;
e) wspieranie dzieci i młodzieży w rozwijaniu ich kompetencji społeczno-emocjonalnych;
f) terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych;
g) wczesne wspomaganie dzieci przejawiających nieprawidłowości rozwojowe:
- terapia psychologiczna,
- terapia pedagogiczna,
- konsultacje dla dzieci z wadami słuchu,
- konsultacje dla dzieci z wadą wzroku;
h) wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej roli rodziny:
- warsztaty oraz grupy wsparcia dla rodziców,
- terapia rodzin,
- wykłady, pogadanki, zajęcia warsztatowe na terenie szkół i przedszkoli,
- opracowywanie mini poradników, wytycznych dotyczących wiedzy psychologiczno-pedagogicznej dotyczącej pracy z dzieckiem (m.in. na stronie internetowej poradni);
i) wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły:
- pomoc w tworzeniu indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych, a także planów działań wspierających,
- wsparcie w rozwiązywaniu bieżących sytuacji problemowych dotyczących dzieci i młodzieży,
- organizowanie działań o charakterze psychoedukacyjnym, socjoterapeutycznym oraz poradnictwa dla uczniów szkół,
- stosowanie innowacyjnych form pracy z nauczycielami wynikających z diagnozy oraz zgłaszanych potrzeb,
- informowanie nauczycieli rozpoczynających pracę o stosownych przepisach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz o możliwościach współpracy w tym obszarze z poradnią,
- przygotowanie ofert szkoleniowych dla pedagogów i nauczycieli,
- prowadzenie w szkołach warsztatów z zakresu profilaktyki uzależnień, przeciwdziałaniu agresji, promocji zdrowia, treningów umiejętności interpersonalnych, radzenia sobie z sytuacjami trudnymi,
- opracowanie oraz wdrażanie programów profilaktyczno-wychowawczych,
- działania informacyjne i mediacyjne w szkołach w przypadku sytuacji konfliktowych,
- szkolenia przygotowujące do samodzielnego wyboru zawodu i szkoły,
- warsztaty doskonalące techniki efektywnego uczenia się
- prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli.
Obszar pomocy logopedycznej, neurologopedycznej, surdologopedycznej:
a) diagnoza logopedyczna;
b) zajęcia logopedyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka;
c) warsztaty dla rodziców dzieci z problemami logopedycznymi.
Obszar pomocy z zakresu integracji sensorycznej:
a) diagnoza procesów integracji sensorycznych;
b) indywidualna terapia z zakresu integracji sensorycznej w oparciu o przygotowany program pracy;
c)warsztaty dla nauczycieli – jak rozpoznawać i wspierać dzieci z zaburzeniami w obszarze integracji sensorycznej;
d) warsztaty dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej.
Kreujemy pozytywny wizerunek poradni w środowisku lokalnym:
- Ścisła współpraca ze szkołami, placówkami oświatowymi, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, oraz organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz dzieci, rodziny, środowiska (z uwzględnieniem działań psychiatrii środowiskowej). Między innymi organizowanie mini warsztatów – w formie oferty zajęć organizowanych w Poradni.
- Zacieśnianie współpracy z innymi podmiotami działającymi na rzecz dzieci i ich rodzin poprzez wymianę informacji dotyczącą wzajemnej oferty świadczonych usług, współdziałanie w udzielaniu pomocy poszczególnym wspólnym klientom zapraszanie specjalistów i przedstawicieli na spotkania problemów
Jesteśmy otwarci na Wasze oczekiwania i gotowi je realizować.
ZAPRASZAMY!
/userfiles/files/RODO%20-%20Klauzula%20informacyjna.pdf