psycholog
o sobie
Jest autorką licznych publikacji naukowych i popularno-naukowych dotyczących problematyki diagnozowania i wspomagania dzieci i młodzieży w procesie ich rozwoju – w tym między innymi książek: „Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 1” oraz „Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 2”, a także „Dzieci przedwcześnie urodzone – możliwości wsparcia i pomocy” oraz „Wspomaganie rozwoju wcześniaków za pomocą zabawek terapeutycznych 3D. Poradnik dla rodziców i terapeutów”.
wykształcenie
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - studia doktoranckie
Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu - studia magisterskie
kursy/szkolenia
- Szkolenie: "Dysforia płciowa wśród dzieci i młodzieży"
- Szkolenie z zakresu obsługi systemu ACX: platformy Alfa, Gamn, Sigma oraz stacja terapeuty
- Kurs: Certyfikat Tutora
- Szkolenie: "Praca nad normami społecznymi"
- Szkolenie: "Praca z dzieckiem nieśmiałym"
- Szkolenie: "Praca z normami społecznymi"
- Cykl szkoleń w ramach konferencji szkoleniowej "Akcja-relacja. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci i młodzieży."
- Szkolenie: "Rozwijanie teorii umysłu"
- Cykl szkoleń w ramach konferencji "Akademia e-Learningu"
- Szkolenie: "W jaki sposób obserwować dziecko, aby nie przeoczyć zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe układy sensoryczne"
- Warsztat naukowy on-line: "Ocena funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych z NI - przegląd narzędzi diagnostycznych"
- Praktyczny kurs on-line: "Sztuka dobrego życia - jak być sobą w domu i w pracy"
- Praktyczny kurs on-line: "Dziecko w kryzysie psychicznym - terapia przy zaburzeniach lękowych"
- Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży. Jak pracować z lękiem, stresem oraz trudnymi emocjami u dziecka i nastolatka.
- Szkolenie dla celów normalizujących w ramach projektu: Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych (testów) dla obszaru poznawczego, przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, w tym uczniów z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Szkolenie dla celów normalizujących w ramach projektu: Stosowanie Skali Inteligencji Wechslera dla Dzieci oraz Bateria Testów do Badania Funkcji Językowych i Komunikacja dla Dzieci
- Szkolenie: "BIOFEEDBACK w praktyce psychologicznej"
- Szkolenie: "Wczesna interwencja psychologiczna wobec małego dziecka i jego rodziny - problemy kliniczne w pierwszych latach życia dziecka"
- Kurs: "Holistyczna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi"
- Szkolenie: "Emocje i komunikacja w bliskich relacjach w obliczu specyficznych wyzwań cywilizacyjnych"
- Szkolenie z metod Carole Sutton
- Szkolenie: "Certyfikowana Akademia Stymulacji Sensorycznej SI - najlepsze elementy terapii SI"
- Szkolenie: "Certyfikowana Akademia Arterapii - profesjonalne, innowacyjne metody arteterapeutyczne w holistycznej terapii dzieci i dorosłych"
- Szkolenie: "Diagnozowanie małych dzieci ze spektrum autyzmu"
- Szkolenie: "Certyfikowana Akademia Interdyscyplinarnej Terapii Dzieci i Młodzieży z Niepełnosprawnością"
- Szkolenie: "Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej"
- Szkolenie: "Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Stanford-Binet 5"
- Szkolenie: "Stosowanie i interpretacja Międzynarodowej Wykonaniowej Skali Leitera-3"
- Szkolenie: "Stosowanie i interpretacja Zestawu Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu ASRS"
- Warsztat: "Wspomaganie rozwoju dziecka metodami Integracji Sensorycznej"
- Warsztatowe Pomiary przywiązania - metody ilościowe i jakościowe
- Trening i certyfikat uprawniający do stosowania programu w praktyce terapeutyczno-interwencyjnej i w badaniach naukowych w zakresie zastosowania metody VIPP-SD Video-feedback Interwention to promote Positive Parenting and Sensitive Discipline
- Skala Inteligencji i Rozwoju IDS-P dla dzieci 3-5 letnich
- Szkolenie: Diagnoza umiejętności na starcie szkolnym 6 latków
- Szkolenie: "Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji i Rozwoju IDS dla dzieci 5-10 letnich"
- Szkolenie: "Diagnozowanie kompetencji komunikacyjnych dzieci klas I-III - Skala Prognoz Edukacyjnych SPE, Kwestionariusz Rozwoju Dziecka, Kwestionariusz Ryzyka Rodzinnego Występowania Dysleksji, Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella CFT-1, Test Szybkiego Nazywania TSN-S oraz Test Pamięci Fonologicznej"
- Szkolenie: "Diagnoza i terapia zaburzeń rozwojowych u dzieci"
- Szkolenie: "Elementy muzykoterapii i sensoplastyki w pracy z dziećmi"
- Szkolenie: "Rybki, Rybki, Wielorybki - program wspomagania rozwoju dzieci od 5 do 18 miesiąca życia"
- Szkolenie: "Skala Oceny Zachowań Noworodka NBAS"
- Założenia i zastosowanie metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Kinezyterapii Edukacyjnej według Dennisona
- Stosowanie i interpretacja Dziecięcej Skali Rozwojowej
- Szkolenie: "Relaksacja i wizualizacja jako metoda terapeutyczna"
- Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Wechslera
- Kurs "Animator Twórczości"
- Kurs "Use Your Head" uprawniający do prowadzenia zajęć wspomagających skuteczność procesów uczenia
zajmuje się
Pracuje z dziećmi lub młodzieżą oraz ich rodzinami już od najwcześniejszego okresu życia (konsultuje także noworodki), diagnozuje i wspiera w rozwoju niemowlęta z grupy ryzyka ciążowo- okołoporodowego (wcześniaki, dzieci z ciąży zagrożonej), dzieci z wadami wrodzonymi, genetycznymi, z różnymi niepełnosprawnościami. Pomaga dzieciom i młodzieży z problemami adaptacyjnymi, emocjonalnymi, społecznymi, sprawiającymi problemy wychowawcze, szkolne i inne (problemy z zachowaniem, snem, jedzeniem, integracją sensoryczną bodźców). Pracuje także z dziećmi z całościowymi zaburzeniami w rozwoju, w tym z dziećmi z autyzmem, zespołem Aspergera, mutyzmem. Udziela psychologicznego wsparcia i pomocy dzieciom i rodzicom w sytuacjach konfliktów okołorozwodowych, problemów zdrowotnych, ekonomicznych i społecznych lub innych okolicznościach trudnych dla dzieci i ich rodziców.